more pics ...

... tomorrow! Då blir det att gå till ännu en baseballmatch och fota. Lägger upp några bilder då på kvällen om jag lyckats knäppa några som är värda att se.

Idag fick jag och alla andra utbytesstudenter två timmar community service gjorda. Under skolatid, fourth hour, tog colleen och Mr. Harness med oss alla till Allegan General Hospital för att ta oss till ett möte som hölls. Vet inte riktigt vad det var för något men typ någon klubb eller så. Vi fick iallafall prata om vårt land och de största skillnaderna och sånt inför typ 25 personer och sen var det över. Lunch fick vi också. Och eftersom att jag inte visste om detta festandet så käkade jag lunch i skolan innan vi åkte så det blev till att proppa ner ännu en lunch i magen. Ville ju inte vara otrevlig och inte äta alls så jag bet ihop. Dock ville jag nästan spy efteråt och resten av dagen.

Här i america är det alltså så att för att få gå ut high school med alla sina vänner måste man ha 25 eller 30 timmar community service uppskrivet. Det kan vara allt från att jobba i cafeterian på basketmatcher till att städa ett sjukhus. Alla elever har alltså alla sina 4 high school år att få detta gjort. Vi foreigners måste ha 10 timmar service under året så nu blir det till att speeda på lite. haha. äsch, två timmar gjorda. 8 kvar! (ja jag är duktig på matte!)

Nu ska jag ta mig till sängas och längta inte för mycket efter mig och bilderna imorgon! Pratar också med Hedda  på facebook som jag lärde känna på soft landing campet i New York i somras. Åh hon är ju så söt. Vi umgicks typ 4(?) dagar med varandra men det känns som jättemycket längre. Hon bor iallafall i Wellswille, New York State och har det hur bra som helst hon också låter det som! Jaja, det va lite random fact bara, sääängen here i come! Love


Heddis och jag på bussen i New York


På den där som jag inte kommer ihåg vad den heter. haha.


Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Och vad berättade du om Sverige?

Det känns verkligen länge sen du var i N.Y.

Kram Mamma

2010-03-30 @ 06:49:52
Postat av: Karin

Rotary var det ni pratade på. :oD

Jag tycker du är modig som pratar inför 25 personer. Men du har kanske sånt i blodet?!

Dubbel lunch låter lite jobbigt. Speciellt om man åt så att man blev mätt på den första.

Ska du själv ragga ställen att göra community service på, eller hur funkar det?

Kul att du har kontakt med Hedda. Du har verkligen fått många nya vänner på din resa, inre och yttre. Resa alltså.

Vi mår bättre. Fast vi håller oss hemma i dag med.

Vad gör ni i påsk? Några speciella ritualer?

Många kramar och kärlek!

2010-03-30 @ 07:27:14
Postat av: Karin

"This is the charging bull located on Wall Street, just north of Bowling Green Park in Manhattan." Kan det stämma?

2010-03-30 @ 07:29:23
Postat av: hedda

haha ååh va gullig du är anna :D Jag håller med om att det känns som om vi känt varandra mycket längre, haha! Och förresten så måste jag göra 20 timmar community service, öööh!

hörs snart hoppas jag :) puss!

2010-03-31 @ 03:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0