okej, skolan

Ja, nu ska jag berätta lite om skolan min. Allegan High School.

Skolan har ungefär 700 elever som går i korridorerna hela dagarna. Varje skoldag är lika dan och börjar 7.45 och slutar 2.38. Alltså inte så farligt länge. Året ar indelat i tre trimester. Varje trimester är 12 veckor om jag inte har fel och det är olika classes varje trimester. Här är mitt schema första trimestern,

1st hour; design 1, vilket är som bild i svenska skolan. En ganska chill class men rolig.
2nd hour; intro to economics, man läser ekonomi helt enkelt.
3rd hour; algebra 1, ja det är första kursen i matte. Låter kanske för lätt men det är klurigt på engelska så det passar bra.
efter 3rd hour är det lunch(berättar mer om det sen)
4th hour;
marketing 1, som ekonomi fast roligare. Man lär sig om produkter mer, hur man tänker när man säljer saker etc.
5th hour; english, vanlig engelska fast mer historia än grammatik.

Sen är det slut på dagen. Lektionerna är 72 minuter långa vilket inte är så farligt och mellan varje lektion har man 5 minuter på sig att gå till skåpet, hämta saker & gå till lektionen. Det funkar men det är väldigt stressigt. Speciellt nu i början när jag inte alls hittar någonstans. Jag måste ju se ut som ett freak i korridorerna. Idag bytte jag föresten skåp så nu delar jag med Landy vilket är mycket roligare. Nu hinner vi iallfall säga hej mellan varje class. 

Ja juste, lunchen. Lunchen är cirka 30 minuter beroende på om man har A, B eller C lunch (det är tre minuters skillnad på dom). Mat kön är hur lång som helst och innan man ens är framme vid bordet och kan äta har mer än halva lunchen gått. Förra veckan stog jag alltid i kön för att få varm mat/sallad eller liknande men nu har jag börjat att ta med mig mat. Många av som andra gör också det, macka, frukt, yoghurt + snack. I cafeterian ser det ut som på film pretty much. Runda bord överallt och alla försöker få en plats vid ett bord. Det är ganska uppdelat och varje grupp har sitt bord ungefär. Alltid samma så man vet alltid vart man ska gå, underbart.

Efter skolan har jag crosscountry träning varje dag. Ungefär 1 till 2 timmar. Man springer och det är faksikt inte så farligt som det låter. Tjejerna där är jättegulliga och roliga så det är kul.

Oups, klockan är mycket. Är det något mer ni vill veta om skolan så säg till. Love

Kommentarer
Postat av: Karin

Kanske några skolbilder?

2009-09-15 @ 06:21:55
Postat av: Fanny

Puss!

2009-09-15 @ 08:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0