happy-anna

Shit vad ajg har varit dålig. Men jag har en anledning dock.

Den senaste veckan har varit riktigt tuff. Trivdes inte i min familj från första början och det gjorde allting så jobbigt. Kände mig inte alls välkommen och allmänt obekväm när jag var hemma. Orkar och vill inte gå in pa allt fel i familjen, känner inte att det är sa viktigt för alla att veta faktiskt. Jag hade det iallafall inte bra där och varje kväll kom tårar nar jag satt på mitt rum och var inne pa datorn i smyg(fick inte sitta på mitt rum med datorn och heller inte mer än 30 minuter). Ja, det ar en av reglerna som jag hade. De gav mig massor av andra regler också men känner inte att jag behöver lägga upp heal listan liksom.

Hur som helst så har jag nu fått en ny familj. Colleen som är min kontaktperson här och som jag även har kommit väldigt nära har jobbat ärslet av sig för att organisationen skulle gå med pa ett familje byte. Organisationen kräver att det ska vara mer problem i familjen än vad jag hade för att man ska få byta och de sa att det troligen inte skulle gå. Colleen sa att hon jobbade på det men att det kunde ta en månad eller flera månader tills det skulle lösa sig(dvs om det skulle lösa sig).

Jag var så nära på att säga att jag ville åka hem. Jag hade inte klarat det i den familjen och jag hade bara mått dåligt vilket resulterar i att skolan blir jobbig och alllt blir skit. Jag ville verkligen inte vara kvar, så var det bara.

Igår var jag på min första football match med alla coola männsikor ni vet, landy, luke, jade and so on. Jag står och pratar med Colleen och hon säger att hon jobbar på det men vet itne hur det kommer gå, "jag ska inte ge upp iallfall det lovar jag anna!"

Inte tänkte jag mer på det liksom, eller jag tänkte ju på det men mer att shit, jag vill inte vara kvar, paniiik! Senare åkte jag, Landy, Jade, Nate, Amber, Kailey och Hunter till the fair och på vägen dit ringer landys mamma och sägar att hon har en överraskning till mig och landy imorgon(idag). Shit, tänk om det är sant, tänk om jag får bo med er sa vi hela tiden men också att vi måste tänka mer "nej" än "ja" för om det inte var det hon menade med överraskining så skulle vi bara bli ledsna.

När vi kom hem gick jag, landy, jade, amber och kailey och sov som stockar tills Colleen kom kl 8. Landy springer upp och jag fortsatte att sova. Kl var 8(?). Livia(Landys lillasyster) kommer ner och ropar på mig som en galning. Jag går upp till alla andra och på bordet ligger massor av papper. Colleen kramar mig och säger "i'm just here to introduce(?) you to your new family". Aaaaaaaah. Det var nog min lyckligaste dag på länge. Började gråta direkt. Jag har en ny familj och det är den bästa familjen jag vet(förutom familjen westman).

Åh, ni ska bara veta hur glad jag blev. Colleen hade suttit i telefon med Pauline(chefen) i sammanlagt 6 timmar och övertalat henne. Jag vet inte hur jag ska tacka Colleen, hon är så underbar. Hon säger att det räcker med att jag ler, hon är underbar.

Ja där har ni en liten historia, en väldigt mycket förkortad en. Som morfar säger så måste jag lägga upp bilder på alla och skriva vilka alla är så ni iallfall har lite koll. Och så måste jag skriva om min classes och allt annat, familjen till exempel. Shit jag har mycket att ta igen nu. Work hard anna!

Idag var vi i holland iallafall och shoppade, två t-shirts, två basic linnen och ett par mörklila tighta jeans (tess du skulle älska dom). Sen åkte vi och kolla på killarnas tennismatcher. Efter det va vi lite crazy i Landys bil och sen fick vi lite homework gjorda. Men inte mycket. The mall en timme lite senare och sen plugg och Colleens.



Saknar alla väldigt mycket och ska försöka bättra mig med uppdaterandet. Kan dock inte lova något då det jag har saker att göra hela tiden. Verkligen hela. Bilder kommer btw om några minuter och sen måste jag och landy sova. Imorgon ska vi på någon grej med alla andra utbytesstudenter och deras familjer. Colleen säger att det är någon stupid grej men vi måste dit. Ska också upp tidigt och plugga. Usch. lovelovelove


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag säger som moster Anne. Kärlek och mod! Kul att chatta med dig alldeles nyss. Sov gott, härliga Anna.

2009-09-13 @ 06:38:44
Postat av: Moster Anne

....och här sitter jag vid köksbordet och tårarna trillar men är oerhört glad för din skull <3 Jag har flashbacks och minns hur det var och kommer också ihåg att jag växte och mognade mycket så se det som en livslärdom, många gånger kommer det bra ur dåligt....

Ha det bäääääst gumman!

2009-09-13 @ 07:16:26
Postat av: tess

DU MÅSTE TA KORT PÅ LEGGINSARNA!

Saknar dig så sjuk, men är så jävla glad att du inte kommer hem på nåt galet sätt. Är så glad att du har hämnat på ett ställe där du verkligen vill vara. Älskar dig min Anna.

2009-09-13 @ 16:06:44
URL: http://tessmanda.blogg.se/
Postat av: tess

Tajta jeansen*

2009-09-13 @ 16:07:29
URL: http://tessmanda.blogg.se/
Postat av: Vännen Anna

Älskling, det är så skönt att veta att du kommit till ett nytt ställe du trivs på!



Måste prata snart igen

Älskar dig

Alltid

2009-09-13 @ 21:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0