Cross Country

okej, gjorde en liten edit i adressen som mamma sa, rätt nu?
och tessi jag saknar också att bara ringa dig sådär random lite då och då! buhu.
och karin, plockgodis är det som jag längtar efter. Jag äter nästan allt. hihi


Idag var mitt första meet! Herregud det var något bland det jobbigaste jag gjort. Men jag tog mig igenom hela banan på 3.1 miles och sprang hela tiden. Jag är faktistk nöjd, det var ju ändå mitt första rece liksom. Min tid blev 27,18 minuter och 18 plats av typ 28(?) så är rätt nöjd. Vi sprang hemma på vår course vilket tydligen är en av de svårare banorna så nästa gång blir det säkert en bättre tid. 3.1 miles är exakt 4.988966400000001 km så 5 kilometer alltså.

Okej, eftersom Nord inte förstår vad det är för sport kan jag ju lika gärna skriva vad det är. Rakt upp och ner så är det springning. Långdistans, alltså 5 km. Varje dag efter skolan möts vi kl tre för träning. Det finns ett kill lag och ett tjej lag och vi tränar separat men på tvälingarna är vi liksom tillsammans, har samma tält och peppar varandra mm men vi springer fortfarande olika tider och så. Så träningarna - vi tränar inte fullt ut varje dag utan dagen innan ett meet och dagen efter ett meet, kallas pree meet, de är de "lätta" träningar. Våra meets ligger på tisdagar och lördagar vilket innebär "lätta" träningar måndag, onsdag&fredag. På pree meets träningar springer vi en runda(vet inte hur långt) och kör sprints (snabbintervaller)+ armhävningar&situps. På andra, hård träningarna, springer vi betydligt längre och kör 'hills', snabb-snabb-snabb-intervaller eller något annat som tar dö på en + armhävningar&situps.

På meeten, tävlingarna, springer man i två olika gruppe. JV och varsity. JV är de "mindre bra" och Varsity är det bättre. Allt räknas från vad ens pr är så ena gången kan man vara i JV och nästa gång i Varsity, men ofta skiftar(?) det inte så mycket. Så gruppen startar och man springer pch springer och springer. Tills man kommer i mål och då får man veta sin tid och plats. Sen är man klar. Eller man står och hejar på alla andra i sitt lag innan man åker hem igen förstås. CC är en induviduell sport men också en lagsport till viss del. Som induviduellt har man sitt eget pr som man försöker att slå hela tiden och som teamsport ska man försöka att få fem av dom i sitt lag i mål först. Det behöver inte vara i rad men om vi springer in med allegan, random, random, allegan, allegan och allegan vinner vi racet!

Det var typ allt jag hade att säga om CC och hoppas du förstår nord, och att alla andra har fått en liten inblick i vad det hela är. Det låter kanske som en sjukt tråkig sport. Vilket jag till viss del också tycker men själva grejen är faktiskt kul. Laget och känslan liksom. Haha lät som världens tönt but it's true. Det håller mig iallfall i form thats for sure.

Natti time för mig, love

Kommentarer
Postat av: Karin

Världens tönt, jag älskar att läsa det du skriver. Nu ska jag göra lugn och skön yoga. Kram!

2009-09-23 @ 05:40:06
Postat av: Moster Anne

Did U beat Beth? :p

2009-09-23 @ 07:30:46
Postat av: Mamma Marie

Där ser du att det gick bra och nu när du klarat av första gången är det bara att fortsätta uppåt i rankingen!!

2009-09-23 @ 12:13:09
Postat av: Anonym

Tack för en mycket utförlig förklaring

Uppskattades högaktningsfullt



Med vänlig hälsning

Anna G Nordlander

2009-09-23 @ 14:45:41
Postat av: Anonym

Thanks for a very detailed explaination

It was really appreciated



Yours sincerely

Amanda M Dahlgren

2009-09-24 @ 18:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0