lite sådär uttråkad på kvällen

Hejsan alla nära och kära! Hoppas att ni har det bra där på andra sidan pölen. Ja, höstlov, jag vet. Ni kan ligga och lata er mest som ni vill när andra måste studera som djur. Heehe, nej men ha ett bra lov och ta vara på den lediga tiden. Vi har det iallfall lite bra - no school imorgon. Yey. Ska ägna dagen åt att läsa min engelska bok och study lite andra saker som de två quizen/testen jag missade i fredags och så ska jag väl picka lite på liv&land. Btw så har jag just gjort ett litet projekt i ekonomin. När jag skypade med jenny&tones så berättade jag om det och skulle meddela vad det blev för läsk jag gjorde. Tropical Twist, sounds good huh? Vi var alltså tvungna att komma på en läsk som skulle compete(tappade ordet) med coke och pepsi och rita hur den såg ut, hur fabriken såg ut och skriva ingredienser, anställda och en slogan. Haha, är som en uppgift en tio åring kunde ha gjort. Only in america som landy sa. Anyways, Tropical Twist - get twisted up! Ser ni den läsken ute i butikerna i framtiden vet ni ju vem som came up with it iallfall!

Today åkte jag och landyy till kalamazoo och shoppade lite på Old Navy - linnen för 0.99 dollar och en annan tröja för lite mer. Men himla bra köp kan jag tycka. Även två armband till landys födelsedag och ett skärp till lilla mig. Hm, måste bara komma på något mer att ge landy, är öppen för förslag! När vi sen kom hem åkte jag, landy och amy och power walkade 5 miles bland alla fina färger. Jag kommer inte ihåg att hösten hade så här mycket färger, kan det vara så att det är mer "färgändringar" här kanske eller är jag helt nuts ... ? Är det fint väder imorgon ska jag knäppa några kort på det.

Föresten har jag sagt att landy kom in på U of M?! Nej jag tror inte det. Men iallfall så fick hon ett mail i veckan som sa att hon blivit antagen till University Of Michigan. Its awesome! Hon hoppade runt och skrek som aldrig förr. Det är iallfall ett jättebra college och svårt att komma in på så det är himla bra av henne. Hon villl bli doctor btw. Kul va :)

Och en sak till, Brais kommer till jul. 20 december. Brais är landys pojkvän som var utbytesstudent här förra året från spaninen det var då dom fann varandra, haha. Anyhow - I'm excited to meet him!

och en sista sak att tillägga, mitt hår är nu färgat igen och har samma färg i hela hårt plus att det är mörkare, ett steg från svart nästan - i love it!

Den här helgen har varit himla skön och rolig, jag har det väldigt bra här måste jag säga även fast jag saknar sverige många gånger. Det kommer vara de dagar då det är himla jobbigt och de dagar då det inte märks av alls. Jag har redan gråtit mig till sömns flera gånger men de dagar då allt är underbart är mer än dem det är jobbig vilket gör allt värt det. Mamma och pappa jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Karin

Fina gullunge. Du vet redan vad jag tycker. I går var vi på födelsedagsmiddagar hos mormor och morfar. De slog ihop det till en middag. God god kycklinggryta och paj med färsk frukt till efterrätt. Gotcho gotcho!

I går hade vi också födelsedagskalas för Casper och två av hans kompisar på dagis. Det var två intensiva timmar med lekar, fiskdamm och fika med både chokladbollar, marängsviss (eller hur det stavas), bullar, morotskaka och chokladmuffins. En RIKTIG sockerchock. På torsdag och fredag är vi och Casper lediga. I går var en sån där regnig dag med duggregn som gjorde en jätteblöt. Dags att kura inne framför brasan. Det har också sin charm, även om jag SAKNAR SOMMAREN. Vi ställde om klockan den här helgen, gjorde ni? Kramelikram!

2009-10-26 @ 06:58:20
Postat av: Karin

Bra läsk förresten!!!

2009-10-26 @ 06:58:46
Postat av: Mamma Marie

Vi älskar dig också vår lilla Anna.

Låter som att du hunnit med en hel del i helgen. Fanny och jag hade en heldag i stan i lördags och ikväll ska vi baka kladdkaka som hon ska ta med till jobbet eftersom det är hennes sista vecka.

Tänk vad tomt det ska bli hemma med båda våra barn på vift i världen.

Kram Mamma

2009-10-26 @ 11:06:53
Postat av: Jenny

Woho, så skönt att du fick till det där! och tycker det låter bättre än det förslag vi gav dig ;D

Puss vännen!

2009-10-26 @ 16:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0