livia&me and a normal day

Edit - gjorde om första videon, funkar det nu?


Livia bönar och ber om att lägga upp en bild på mig och henne och eftersom att jag är en så snäll och rar syster så gör jag det!


Igår hade vi ett cross country meet i Comstock, banan var svår och det gick sädär, eller helt okej, haha. Nu sitter jag och gör engelska till nästa vecka. Konstigt nog så har jag ingen homemwork tills imorgon. wiiie! Här är det nämligen så att oftats ger lärarna en tid på lektionen att göra läxan men det räcker inte alltid till och då måste man göra det hemma. I matten så hinner man alltid gör läxan in class men i Econ så hinner man aldrig. Det är olika liksom.

Skoldagen var annars himla chill. Liten beskrivning om varje class hade känner jag nu för att ge er.
First hour - design, vilket är en himla slapp lektion eller inte slapp men rolig liksom, så den blir inte jobbig. Just för tillfället så gör vi kända personers anskiten utav kartong. Jag och Sam gör Marilyn Monroe, ser inte alltför lovande ut nu men det kommer hoppas vi. Vi ska lyckas!
Second hour är det econ och Mr. Fisher(även kallad fish) idag lät han oss göra vad vi ville, dvs andra läxor mm. Jag läste och vilade ögonen några minuter ... ;). Fish är en knubbig pöjk han, pöjk och pöjk ... han är inte ung direkt. Rolig och skämtar mycket. Ger läxor varje dag(förutom idag) går igenom saker hela tiden. Hans lektion är den svåraste jag har men atm så har jag ett B där. Proud.
Third hour är matte med Mrs. Fletcher. En inte allt för attraktiv kvinna to be honest. Stor som ett hus(nord jag vet att du älskar uttrycket), kort hår och dricker ständigt Mnt Dew. Usch för henne. Men classen är ganska så lätt eftersom att jag har den med freshmans and sophmores. Algebra 1, skämms lite men va f*n, jag är ju en foreign så det är ok. Saken är den att jag var i algebra 2 först men alla terms och sånt fattar jag inget av pga språket så jag och Sunny(hongkong killen) kör på det här nu.

Vid denna tidpunkt är det lunch. Dryga 30 minuter. Jag, landy, luke, jayd & hunter är trogna sittare vid lunchbordet och lite andra människor kommer och går. Detta är absolut den bästa tiden på skoldagen. Prince Charming är ju där ;) heeheeee.

Fourth hour, makreting class med Mr. Siewart. Ganska så lugn class men när han väl sätter igång så är det mycket att göra. De sista 20 minutrerna har vi aldrig något att göra och aldrig från vi läxor förutom när vi har quizes eller tests. Marketing är ungefär samma saker som vi gjorde i ettan i ekonomin, baskunskaper för ekonomi ungefär så det är inte så svårt men endel saker kan vara knepiga att fatta.
Fifht hour är english med Mrs. Schalk. Euuuuh, jobbig som bara den och aldrig glad. Som en häxa typ, rösten, humöret och utseendet lite det också. Classen tycker jag är ganska svår men också den har jag med yngre då jag inte skulle fatta ett pileskit i senior english. Vi har just börjat med ett nytt projekt idag. Välj ett ämne och välj sida. För eller emot. Smart som jag är väljer jag att var emot djurförsök då jag redan gjort ettt arbete om det så blir det inte allt för svårt. Har ju kvar gamla uppsatsen så jag kan kika lite på den.

2.38 är klockan när vi slutar och då är det dags för träning kl 3, sen läxor&mat, sängen. Försöker att alltid komma i säng innan tio och lyckas faktiskt ganska ofta. Här om dagen hade jag inga läxor kvar att göra så jag gick och la mig runt nio och somnade direkt. Skolan och träningen tröttar verkligen ut en. 

Grattis till er som kom ända ner hit måste jag säga. Mina ögon börjar kännas grusiga så ska försöka ta mig uppåt. Imrogon är en nya dag med nya tag. Tänk positivt ... ting, Love 


Kommentarer
Postat av: Karin

Läskigt med häxa, men vem är prince charming? Bo är skitförkyld, jag kämpar emot att bli smittad och Casper är härlig som vanligt. Fick du mejlet med foto?

Kramis!

2009-10-15 @ 05:45:50
Postat av: Moster Anne

Grattis till mig! Jag kom ända ner (fattas bara annat).

Åter från en 2-dagars tripp till Amsterdam, kom hem väldigt sent så idag är jag en "slowstarter" men ger mig också tid att vara det.

Anna, handen från munnen! Speak up, girl! Prince Charming(!) bloggläsarna KRÄVER detaljer! ;-)

2009-10-15 @ 08:44:23
Postat av: Moster Anne

Förresten, videon funkar nu! :-) Vilket flams!!!! .... men coolt att höra din röst! <3

2009-10-15 @ 08:46:25
Postat av: Fanny

Håller ehlt med, coolt att höra din röst, har u pratat med dig förstås, men ändå. Härligt att höra ditt skratt. Prince charming huh?? Haha alla undrar... :PLåter som helt okej lektioner och skoldagar. Snart bara två v kvar på jobbet yeay! Hörde att du hade bra betyg! Grattis!

Puss syster!

2009-10-15 @ 09:13:13
Postat av: Mamma Marie

Instämmer med tidigare kommentarer. Ge oss detaljer om prinsen!

Kram

2009-10-15 @ 10:19:01
Postat av: Karin

Coolt att höra Landys röst med. Pöss!

2009-10-15 @ 19:14:04
Postat av: pappi

en puss och det kan bli en groda!

2009-10-16 @ 08:37:56
Postat av: Kicki

Det känns som Big Walnut Highschool class of ´83 eller Highschool of Anna!!!



Kul! Let´s go American and only write in English...

2009-10-17 @ 10:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0