lite av allt

En ny laddare ar pa sin vag hit till mig sa vi far se om det hjalper min lilla dator nagot. haller tummarna, om inte kommer jag grata floder.

Somsagt, en ny vecka ar det och snart ar den ocksa slut. Har inte alls mycket laxor nu for tiden och allt gar faktiskt himla latt. Mrs Schalk fragade har om dagen om skolan har ar lattare an hemma i Sverige och jag tankt lite och svarade att den ar det. Lattare alltsa. I borjan av skolaret kandes det som att jag aldrig skulle klara att fa C+ (godkant) i alla amnen men nu tvekar jag inte ett dugg. 

I en amerikans high school ...  
Sager man Mr/Mrs/Miss
Har du exakt likadant schema varje dag och varje elev har sitt eget schema
Skolaret ar uppdelat i tre tirmestrar
I slutet av varje trimester skriver man exams pa allt du lart dig
Proven ar for det mesta multipulchoice(?) och valdigt mycket lattare
Du har quizes nastan varje dag
Det ar valdigt mycket lattare att fuska pa quiz&tests(prov), lararen har nastan ingen koll
Alla ungdomar over 16 har bil, under 16 aker man den gula skolbussen eller far skjuts
Alla har en ryggsack, (ja aven jag har det - man klarar sig inte utan en)
Det finns sporter aret runt och de ager rum varje dag efter skoltid
I cafeterian ar alla bord runda och alla har "sitt eget" bord varje dag
Manga tar med sig lunch i en sandar papperspase, aven jag!
Sa fort man pratar med en kille tror fragar folk om man datear varandra

Ja det var ungefar det jag kunde komma pa nu liksom!

Dagen har annars rullat pa bra. Har ett marketing prov imorgon och jag borde val ha pluggat mer an vad jag gjort men jaja det gar nog bra. Multipulchoice is the thing as u know! Igar var det forresten CC banquet. Alla i laget med familj kommer till skolan pa kvallen och ater god mat och har det trevligt. Coacherna delar ut awards och sager fina saker om en. Jag fick lite smasaker, inget pris alltsa, utan sant som alla fick och vi hade det himla mysigt. Nu ar cc sansongen slut pa riktigt, forutom for Aziza som tog sig till state och springer pa lordag. Trakigt trakigt, nu galler det att ligga i och kora for sig sjalv. Landy ar min dragkraft nar det galler springningen. Utan henne hade det inte funkat, haha!

Criminal minds gar nu pa tv sa ska titta lite pa det innan jag ska badda ner mig i sangen. Imorgon bestams ocksa om skolan ska stangas pa fredag eller inte pa grund av antalet sjuka. Hoppas hoppas hoppas! Love

   
bild ett; landy, beth, jessy bild tva; smythe som ar coach for killarna, han pratar ocksa svenska med mig ibland! hans slakting ar fran norge eller nagot sa han kan nagra ord. I korridorerna kan jag ibland hora ett hej eller kul att se dig. bild tre; jag och coach. bild fyra; pojkarna och smythe. Det har var Smyths sista ar som coach for cross country btw, lite tarar kom fran bade han och andra - han ar sa underbar sa det finns inte, aven om han kan vara valdigt tjurig ibland!


Igar innan jag somnade laste jag brev och tittade pa biler pa alla er dar hemma i fotoalbumet mamma, pappa och fanny gjort och albumt jenny, tones och marris gjort. Lite tarar kom men inte for att jag var ledsen utan mer for att jag var glad. Glad for att jag ar har och att jag har alla er dar hemma med mig iallfall pa nagot satt! Lots of Love to you!

Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Känns som att du kommit upp på räkskalet igen! Skolan är lätt, lite läxor och livet leker och du är på rätt ställe. Om du nu bara får igång datorn så finns det väl inte mer att önska?

Kram Mamma

2009-11-05 @ 12:28:26
Postat av: Pappi

Love

2009-11-05 @ 12:35:23
Postat av: mandis

miss you annie! big love

2009-11-05 @ 16:06:14
Postat av: Karin

Är man härlig så är man! Kramarna!

2009-11-05 @ 20:14:54
Postat av: fridis

hoppas du har det bäst anni <3

saknar dig

2009-11-05 @ 20:42:21
Postat av: Kicki

Du är suverän på att skriva så att det känns att jag sitter på din axel och är med. T o m nästan en tår över att det är sista året för coachen...

Kicki

2009-11-06 @ 20:31:54
Postat av: Nordis

<3 we love you.

2009-11-06 @ 21:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0