möte&pirrig

Idag var jag på informationsdag med explorius. Himla kul att få veta mer om allt, allmänt liksom. Har ju inte fått veta placering eller värdfamilj ännu och det lär ta tills juli innan jag får veta. Ähm, avresedatumen har vi fått veta lite mer om, mellan 4 augusti och 8 september kommer 8 utresor ske så någon gång där emellan drar jag. Kl 11 kom vi dit och då gjorde jag ett engelska slep test på cirka två timmar, det va ganska enkelt så det gick nog bra. Efter det så höll mötet på från halv två till kl sex, och mycket info va det verkligen. Fem stycken tidigare utbytesstudenter va även där och fick berätta lite om hur de hade det under året vilket var väldigt roligt att höra. Hade senare också "frågestund" med dom och fick höra mycket om allt drama i skolan, fester, maten och kulturen.

Ja, nu är det faktiskt inte så jättelångt kvar tills jag och alla andra åker och det börjar kännas faktiskt. Cirka 4 månader, och ja det är rätt långt, men tiden går nog snabbare än trott kan jag tänka mig. Snart sommarlov och sen är det trista "hejdå" som måste sägas inte allt så mycket senare. Nu eftter mötet känns det som att jag bara vill åka nu! Ganska jobbigt att gå och vänta nu men jag står ut. Pirrigt är det absolut. Vill veta var jag kommer hamna och hur familjen kommer att vara, men som sagt är det bara att vänta nu ... Håller er uppdaterade om mer info när det kommer vare sig ni vill eller inte. Puss!

Kommentarer
Postat av: tess

aaaaaaaaah, I'm so exited for you :D

2009-05-10 @ 23:25:33
URL: http://thensta.blogg.se/
Postat av: Andrea

yaya ditt år kommer säkert bli superbra :D

2009-06-03 @ 02:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0