not that fun

Har spenderat en lång dag på SÖS idag. Cirka 7 timmar var jag och mamma där och det  var inte helt kul. Kan ju ta det från början.

Kommer dit vid halv nio för att börja en provikation på jordnötter. Tar blodprover, blodtryck och snackar med Dr Nilsson. Får första dosen av choklad - inget händer. Får andra dosen av choklad - inget händer. Får tredje dosen av choklad - kli i halsen och gommen. Äsch tänkte vi det gick över rätt snabbt så vi fortsätter. Alltså, jag får fjärrde dosen av choklad och det är ganska mycket ändå. Direkt efter jag käkat det börjar det att klia i munnen och gommen igen. Börjar att må illa som bara den och fyyyy vad det gjorde ont i min lilla mage. Dr Nilsson konstaterade att det var en klar reaktion så vi fick ett eget rum med säng och allt, skönt. De tröck i mig två tabletter men inget hände. Det började att klia lite i nacken så en adrenalin spruta skulle göra susen sas det. In i låret med den och sen skulle det vara bra. Efter några minuter (ingen aning om hur lång tid egentligen) fick jag mer och emr utslag. En till adrenalinspruta in i låret och några yttligare tabletter. Utslagen och kliet gick ner lite men kom tillbaka lika snabbt igen. Nu över exakt hela kroppen. Det var hemskt. Det kom bara mer och mer vita bubbliga prickar och hela jag kändes helt vidrig. Jag var vidrig, tycker iallfall jag då min mamma inte höll med. I näst in till panik hämtade jag läkarna och de tog mig till akutrummet. Där fick jag en till spruta och dropp. Kändes lite sjukt, där låg jag liksom, med fem läkare stirrandes på mig, dropp i armen och aa, så var det. Hela kroppen var röd med utslag, såg ut som att jag brännt mig i solen. Var helt varm vilket man kunde känna om man bara höll handen nära huden men ändå hade jag två filtar då jag frös väldigt mycket. Fick också ha kalla blöta handdukar runt hela benen för att det kliade så mycket, usch. Går inte att beskriva känslan. Jag visste verkligen inte vart jag skulle ta vägen just då. Det var så obehaglit.

Ja, och så var det i några timmar innan det försvann och nu finns inga tecken på en reaktion. Har tre plåster på låren och en tuss i armenvecket men inte mer än så. Benet gör dock väldigt ont. Ni vet när man tagit fästingsprutan i armen eller så då det kan göra ont lite fter. Så fast mycket ondare är det typ, och hela tiden!

Hehe, kanske låter mer dramatiskt eller vad man ska säga än va det var, fast ett tag var det faktiskt ganska dramatiskt illafall kan jag tycka det.

Nu till kvällen ska jag hålla mig hemma, är helt slut. Mamma är och shoppar jordgubbar tills efter maten så det blir nog gott. Lite hungrig nu också då jag inte käkat något på dagen ... min mage tillät det ej. Aja, C ya babes!




jag var lite cool i skolan, jag var nog sugen på godis ... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0