sommarplaner

estianHelgen vart himla skön måste jag säga. På fredagen åkte jag nea och tess in och fikade och hade det mysigt på kvällen. Lördagen var det kalas hos farmor och fred. Freddan fyllde år och det bjöds på massor av tårta och ja jag åt så det sprutade ur öronen. Senare kom Jen till mig och vi kollade på melodifestivalen och ngn film, mysigt det också. Söndagen blev en lugn dag, vi sov långt in på dagen och sedan rörde vi oss inte från soffan ett dugg nästan. Vi kollade på bland annat Crossroads med Britney Spears och kom på att den filmen är väldigt bra. Hela filmen och deras "road trip" fick oss att längta efter sommaren mer och mer. Vi kom på att vi skulle göra någon bilsemester i sommar men med problemet att ingen är gammal nog för att ha körkort så sprack den idén. Kom på sen att vi (och andra som vill hänka) ska åka till gotland i sommar och cykla runt en massa, hoppas det blir av bara, skulle vara riktigt roligt faktiskt. Mamma kom sen med kommentaren om att "ska inte du jobba i sommar anna?!"... Hm jo det va ju just det. Jag ska ju jobba hela (?) sommaren. Men ett jobb kan ju vara bra att fixa först liskom så jag och Jen kolla runt på internet och hittade många roliga alternativ. Grönan eller som kollo ledare tex. Men ett cv eller personligtbrev måste först fixas och till slutet av veckan bestämde vi att vi båda skulle ha skrivit klart det så vi kan skicka in det till olika jobb. Det perfekta vore ju om vi kunde få något på gotland, då skulle vi kunna bo där i stugan hela sommaren och ha det helt jättebra. Men vi får se hur det blir med den saken. Först måste som sagt en ansökan lämnas in. have a nice day (jag vet att det är kväll nu men day låter bättre) pyyssss


stort garttis till jocke som fyller 17 år idag (very old picture), puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0