varning varning

Haha, här sitter jag i Allegan, Michigan och väder människorna varnar om snöstorm och lärarna är galna med att vi "måste komma ihåg att ta med oss allt plugg för resten av veckan ifall det blir en "snowday". Om jag inte sagt det då är en "snowday" en(eller flera) dagar då vi slipper skolan på grund av vädret och i detta fall snön. Det är så att skolbussarna inte kan köra i vissa väder och det är liksom "farligt". Som härom veckan, ganska många veckor sen faktiskt, så var det jättdimmigit på morgonen så vi fick ett meddelande att vi började två timmar senare. Bussarna kunde alltså inte köra i dimman. Alla lektioner blev kortare och ja det är så det funkar här borta liksom.

Men, till det jag skulle säga. Det är lite kul att vi har snöstorm här och ni hemma i Stockholm inte har någe snä alls. heheheee. Iallfall så hoppas vi alla starkt på att vi inte har skola imorgon. Om detta är fallet så blir det ut i snön att leka med Livi!

Är annars sjuk .... näsan rinner, halsen gör ont, huvudet värker och hostan börjar komma. Och hörrni, hur mycket snor(hatar ordet) finns det egentligen i en näsa?

Sängen väntar nu eftersom att det tod två timmar för mig att somna last night. Haha föresten så spelade jag kort på min ipod någongång mitt i natten och jag vann! Alltså det var första gången jag vann! jag log liksom för mig själv där i våningssängen. haha, idag tyckte alla att jag var jättecool när jag berättade om min historia. Japp, jättecool var det ja ... Love


Kommentarer
Postat av: pappi

du är lycklig som har snö här är det regn och åter regn,grått från morgon tillkväll så har vi det.

Krya på dig, puss

2009-12-10 @ 06:43:58
Postat av: Karin

Jag vill också ha snö!!! Hoppas du får ut och lattja i snön med Liv i morgon. Och säg till snoret att lugna ner sig, eller skärpa sig. Vem har lust med snor? Men snart är du snorfri igen... Bra där att du vann över ipoden. Nu ska jag äta frulle. Pussiluss!

2009-12-10 @ 06:46:30
Postat av: Moster Anne

Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem. Vid olika sjukdomar, exempelvis förkylning kan slemhinnorna bli inflammerade och vätskefyllda, varvid mängden snor ökar markant.

Jaha svaret är alltså ett par dl/dygn eller mer och nu vet du (och jag!) mer om snor än du kanske ville veta ;-)

2009-12-10 @ 07:31:32
Postat av: Mamma Marie

Stackars Landy som måste stå ut med din hosta om natten!!

Kram Mamma

2009-12-10 @ 17:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0