little lindsay

I förrgår(söndags) tittade jag och landria på ett program pa TLC, "6 going on 60". Det handlade om en liten flicka, Lindsay. Lindsay fick diagnosen Hutchinson-Gilford Progeria Syndrome(vet inte om det finns ett svesnka namn) när hon var fem måndaer gammal och är nu 6 år. Progeria är en sjukdom som gör att du åldras 8-10 gånger snabbare än vanligt med en livstid på 13 år. I hela värden finns det endast 50 barn med denna sjukdom.

När vi började att titta på programet tyckte vi bara att den lilla flickan såg konstig ut och ägnade oss mer åt annat. Efter några minuter satt vi och stirrade på tven och kunde inte slita oss från det. Lindsay är något av det sötaste jag sätt. Om jag bara skulle sett en bild på henne hade hon inte fastnat i mitt huvud alls men efter att ha sett henne i det här programet tänker jag på henne jättemycket. Det kanske låter lite konstig men det är faktiskt så. Hon har liksom fastnat.

Lindsay har den härligaste personligheten och skrattar och är glad hela tiden. Man måste se programmet för att förstå. Jag och Landria hittade iallafall Lindsay's mamma på facebook och vi skickade ett email. Hon svarade att hennes dotter har en hemsida och skickade länken. Nu har jag just skrivit att inlägg i hennes gästbok och jag kan inte sluta le. Sa jag att hon är från Michigan också?! :) Hon har den basta humorn också!

Iallafall, Lindsay är lite som en förebild just nu. Även fast hon är så svag så är hon så stark. Det måste vara svårt att leva sitt liv och veta att man inte har så långt kvar men ändå leva det fullt ut som hon gör vilket det iallfall såg ut som. Hon visade verkligen så mycket glädje och kärlek.

Jag tror att många som tittade på hennes program blev påverkade av det. Både på ett bra sätt och kanske ett litet jobbigt sätt. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men det är iallfall så jag kände. Vet inte om det går att titta på programet online nu eller om det ens kommer komma ut på TLC's hemsida men här(klicka) är iallafall Lindays hemsida, kika in!



Ville bara göra er uppmärksamma om denna sötnos!


Mamma och pappa, tack för paketet - det kom idag! Öppnade godiset, pepparkakorna och knäckebrödet efter middagen så det var inte mycket som gick ner men det var underbart iallall! taaaaaaaaack, ni är bäst!


Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Hoppas att det inte bara var smulor i pepperkakorna och knäckebrödet. Julklapparna får ni vänta med till julafton, eller juldagen blir det väl för er?

Vilken härlig liten glädjespridare Lindsay verkar vara. Ibland kan det vara bra att få lite perspektiv på sitt eget liv genom att få inblick i någon annans liv.

Kram Mamma

2009-12-16 @ 09:53:18
Postat av: Kicki

Anna, nu har du gjort så att Lindsay har berört även Sverige!!!

2009-12-16 @ 17:59:41
Postat av: Karin

Anna, det du skriver är magiskt. Jag är så glad att du upplevde det och agerade på det du upplevde och kände. Du är grym! Kärlek!!!

2009-12-16 @ 18:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0